PLM, ürün satın almak mıdır?
PLM, ürün yaşam döngüsü boyunca insanları, süreçleri, metotları, iş uygulamalarını, organizasyonu ve şirketin teknolojik altyapısını bir araya getirir. Bu durumun şirketlere sağlandığı bazı avantajları;
- Hızlı ürün geliştirme ve rekabet avantajı,
- Ürün geliştirme maliyetlerinde azalma,
- Kalitede artma,
- İş birliği ve iletişimde süreklilik olarak sayabiliriz.
Ürünün ömrü boyunca şirketlerin para kazanmasını sağlayan iş aktivitesi olarak tanımlanabilen PLM, aynı zamanda dijital dönüşüm yolculuğunda önemli bir role sahiptir. Şirketlerin entellektüel sermayelerini ve iş süreçlerini dijital ortama taşır ve bunu yaparken de teknoloji alt yapısı olarak çözüm sunar.
Şirketin stratejik hedefleriyle aynı doğrultuda tanımlanmış PLM stratejisi, misyonu ve yol haritası ile birlikte, kurumsal süreci ve paydaşları da entegre eden bir PLM projesi, güçlü ve verimli bir uygulama aşamasına sahip olur.
Sonuç olarak; PLM bir iş stratejisi ile birlikte, stratejiyi destekleyen teknolojik platformdur. Bu durumda şirketler hem kurumsal kültür değişimine hem de bir PLM ürününe yatırım yapar.